ورود مجوس ، که توسط مسیحی تبشیر روایت می شود ، منبع الهام شاهکارهای بی شماری از آغاز مسیحیت است. Epiphany در واقع در میان موضوعات مرتبط با موضوع میلاد ، یکی از بیشترین موارد ارائه شده است

پائولو اوندارزا – واتیکان

فقط چند آیه. آنها طی قرن ها صدها شاهکار را الهام گرفته اند. آنها دوازده مورد نخست از فصل دوم متی هستند ، تنها انجیلی مختصر که واقعه انسانهای خردمندی را که از شرق برای پرستش کودک آمده بودند ، یادآوری می کند.

ستایش مجوس در حنجره شیرخواران با یک فر مداوم (یا قطعه ای از سقف یک حنجره) که در موزه مسیحیان پیو موزه های واتیکان محافظت شده است © Musei Vaticani




ستایش مجوس در حنجره شیرخواران با فر مایع مداوم (یا قطعه ای از سقف حنجره) که در موزه مسیحیان پیوس از موزه های واتیکان نگهداری می شود © Musei Vaticani

از کاتاکومب گرفته تا سارکوفاژی

این مضمون در قرون اولیه مسیحیت ظاهر می شود: به ویژه یک نقاشی دیواری در منجنیق پریسیلا ، منسوب به قرن سوم ، ورود سه مرد عاقل را نشان می دهد که داستان انجیل را به صورت تصویری بیان می کند: “وارد خانه شدند ، آنها کودک را با مادرش ماری و آنها افتادند و او را پرستش کردند. وی افزود: “حتی شهادت هایی که بر روی سارکوفاژی های باستان-مسیحیان حک شده است ، این قهرمانان را به تصویر می کشد که هرکدام هدیه ای در دست دارند ، در حالی که به سمت اصطبل می روند ، ملبس به لباسهای کوتاه و کلاه فریگیایی هستند که ریشه آنها را در شرق مشخص می کند.” مدیر موزه حوزوی در میلان ، که در تعطیلات کریسمس یک سری کنفرانس آنلاین رایگان ارائه می دهد – این مضمون نیز معنایی استعاری داشت: هدایا مطابق با پیشکش روح به خدا بود.

مصاحبه با نادیا ریگی را بشنوید

ندای ستاره

با گذشت زمان ، این اپیزود به معنای روایی شکل می گیرد. “ستاره ای که چهار بار توسط متیو نامگذاری شد ، به عنصری تکرار شونده تبدیل می شود: منجر به شناخت کلبه بیت لحم می شود.” در ابتدا توسط هنرمندان با نقطه ای که توسط اشعه احاطه شده است شناسایی شد. مانتنا و بوتیچلی به آن شکل یک ستاره واقعی با پرتوی نور کشیده مانند پیکان را نشان می دهند که گروه الهی را نشان می دهد.

جزئیات ستاره ای که Giotto در نمازخانه Scroven در Padua نقاشی کرده است




جزئیات ستاره ای که Giotto در نمازخانه Scroven در Padua نقاشی کرده است

دنباله دار جیوتو و هالی

نادیا ریگی می گوید: “استثنا Giotto است که یک دنباله دار واقعی را در کلیسای Skroveni وارد می کند.” به گفته دانشمندان ، این تولید مثل ستاره دنباله دار هالی بود ، که در 25 اکتبر 1301 ، به وضوح در آسمان ایتالیا قابل مشاهده بود ، بیست و یکمین گذرگاه شناخته شده خود را در آستانه حفره انجام داد.

هدیه ، گروه های قومی و سه دوره انسان

هنوز عناصر تزئینی و نمادین وجود دارد که در طول قرن ها چهره های مغان را غنی می کند. دسته ای از آقایان ثروتمند ، به تعداد نامشخص یا سه پادشاه ، به عنوان هدایایی که به عیسی می آورند: طلا ، نماد ثروت ؛ بخور ، حق امتیاز؛ مرم ، مصائبی که کودکی که برای نجات ما آمده است باید از طریق مرگ بر روی صلیب متحمل شود. مدیر اسقف های میلان ادامه داد: “جادوها” از نظر فیزیولوژیکی مشخص شدند و با گذشت زمان ویژگی های مورها یا شرقی ها را پذیرفتند: سه گروه قومی مختلف که برای پرستش منجی آمدند. هنرمندان آنها را با هر سه دوره انسان مرتبط می دانند: آنها در واقع نمادی از انسانیت در حال حرکت هستند.

Andrea Mantegna، Adoration of the Magi، tempera on wood، 1463-64، galifries offfiesi، Firense




Andrea Mantegna، Adoration of the Magi، tempera on wood، 1463-64، galifries offfiesi، Firense

موکب سلطنتی

جنبه تجمل و ثروت این شخصیت ها اواخر گوتیک را تجربه می کند. نادیا ریگی می گوید: “موضوعی که ممکن است دارای انحرافات زشتی باشد ، به ویژه برای هنرمندان قرن پانزدهم مناسب بود: صفوف سلطنتی ، لباس های زیبا ، اشیا precious گرانبها ، کارهای جواهرات ظریف ، انواع حیوانات با ارزش نمادین مانند طاووس ، شتر و خوابگاه. ایده های بی شماری برای خلاقیت هنری در دوره از اواخر گوتیک تا رنسانس ارائه دهید. پرستش مجوس یکی از اشیایی بود که بیشتر مورد احترام هنر قرار گرفت ، بسیار بیشتر از احترام به چوپانان ، که تنها پس از قرن چهاردهم ایجاد شد. پیش از آن ، هنرمندان در واقع بر پیامی بودند که فرشته به حقیران داده بود.

عزیزم به فابریانو

از میان آثاری که به طور آنلاین توسط موزه حوزویان در میلان ارائه می شود ، نمی توان Adoration of the Magus توسط Gentile da Fabriano را که در گالری های اوفیزی حفظ شده و در سال 1423 در تخم مرغ روی چوب و پارچه نقاشی شده است ، از دست داد. “این ستایش تعالی جادوهاست. وی گفت: “همه حداقل یک بار این شاهکار را دیده اند که توسط یکی از مهمترین نمایشگاههای اواخر گوتیک در ایتالیا نقاشی شده است.” ثروت ، شکوه و توانایی روایت به طور مخربی از یک پلی پتیچ تک محفظه ای ظهور می کند. این مکان با سه لون مشخص شده است که داستان در آن جریان دارد: در اولی ، جادوگران برای اولین بار ستاره را می بینند. در مرحله دوم ، صفوف طولانی در تپه ها به سمت اورشلیم آشکار می شود. در سومین بار او وارد شهر مقدس می شود. سپس از مرکز کار بپیچید تا به حضور کودک برسد.

جزئیات Adoration of the Mags توسط Gentile da Fabriano ، حفظ شده در گالریهای اوفیزی در فلورانس




جزئیات ستایش مجوس توسط Gentile da Fabriano ، حفظ شده در گالریهای اوفیزی در فلورانس

چهارمین پادشاه

“این مجموعه جزئیات باورنکردنی است: میمون ، یوزپلنگی که اسبهای بی قرار را می ترساند ، تازی زیر پای اسبها و البته جادوها نشان دهنده سه سن انسان است. بزرگتر ، پس از گذاشتن تاج ، در حالی که در حال تشخیص الهی بودن نوزاد تازه متولد شده است ، پس از دادن هدیه به یکی از خدمتکاران ، پاهای او را می بوسد در مقابل مری خوابیده است. لطف شاهزاده ، حرکات سایر شعبده بازان را که با پارچه و پارچه های گرانبهای دیگر لباس پوشیده اند ، متمایز می کند. “پشت سر آنها ، در میان تماشاچیان ، شخصیتی وجود دارد که شاهین را در دست دارد: احتمالاً بانک ، پالاس استروزی ، که نقاشی را سفارش داده است ، که به زیبایی” شاه چهارم “روایت می شود. از انجیلهای آخرالزمانی

https://www.youtube.com/watch؟v=9N_mDIyQtok

ستایش مجوس توسط آرتمیسیا ژنتیلسکی

از زیبایی به زیبایی

هنر بلافاصله با پیام خود می رسد ، حتی قرن ها بعد. این توسط شرکت کنندگان بی شمار – به طور متوسط ​​بین 500 تا 800 – در دروس آنلاین موزه حوزوی در میلان تأیید می شود. “ما با کنفرانس های آنلاین در ابتدای ظهور شروع کردیم تا با گفتن Zoom Adoration که از نظر جسمی میزبان ما بودیم ، در نزدیکی مردم باشیم.

موزه در سال های اخیر به عنوان یک شاهکار Artemisia Gentileski از پوزوولی. مردم در این دوره – نتیجه گیری نادیا ریگی – مایل به دیدن چیزهای زیبا هستند. مال ما طوری طراحی شده است که فقط در خانه بتوانیم شرکت را همراهی کنیم. ما همچنین می خواهیم سعی کنیم با یک حرف کوچک b زیبایی کمی به خانه بیاوریم و کمک کنیم تا چشم های خود را به زیبایی با حرف B بالا ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *