خط راهنما

با لمس یک دکمه و کمک می گیرید. عکس: توماس فری / dpa


تقریباً همه می دانند که در صورت تصادف یا آتش سوزی کدامیک از شماره ها بهتر است شماره گیری شود: 112. اما در واقع آن سوی خط کیست؟ کنت براون این را می داند. او در مرکز کنترل آتش نشانی برلین کار می کند. وی می گوید ، هر روز حدود 3500 تماس به اینجا می آیند. مأموریت ها نیز از حدود 1500 مورد از آنها ناشی می شوند.

عکس: Jens Kalaene / dpa

آماده شبانه روزی

مرکز کنترل مانند یک دفتر بزرگ است. در هر ایستگاه کاری چندین صفحه نمایش وجود دارد. از جمله ، این یک نقشه و اینکه آیا تماس های اضطراری وجود دارد را نشان می دهد. اگر کارمندی به تماس اضطراری پاسخ دهد ، رنگ قرمز محل کار به رنگ قرمز روشن می شود. اگر کسی صحبت نکند ، سبز می شود.

برای اینکه همیشه در طول شبانه روز افراد کافی در آنجا باشند ، کارمندان به نوبت کار می کنند. کنت براون تماس های اضطراری زیادی برقرار کرد. اکنون او به دیگران می آموزد که چگونه این کار را انجام دهند.

کنت براون از آتش نشانی با یک برنامه کامپیوتری در مرکز کنترل کار می کند. عکس: Katharina Köhler / dpa

فقط عصبی نشو

به عنوان مثال ، وقتی تماس گیرنده هیجان زده می شود ، عصبی نشوید. در طول آموزش می آموزید که چگونه با افراد مختلف مکالمه کنید. کنت براون و همکارانش همه تماس های اضطراری را به همان روش شروع می کنند: “تماس اضطراری از آتش نشانی برلین ، اتاق اضطراری دقیقاً کجاست؟” یک دلیل وجود دارد که ابتدا مکان اعلام شود: شما می دانید کجا بروید ” متخصص.

مهمترین سوالات

سپس مکالمه بسته به آنچه اتفاق افتاده به روشی دیگر ادامه می یابد. افراد در مرکز کنترل توسط یک برنامه رایانه ای پشتیبانی می شوند. در آنجا س questionsالاتی را می پرسند که بپرسند. و پاسخ های تماس گیرنده را وارد می کنند. سپس برنامه توصیه می کند که کدام سرویس های اضطراری را می توان ارسال کرد. سپس کلیه اطلاعات مستقیماً ارسال می شوند. به عنوان مثال ، به ایستگاه آتش نشانی نزدیک تماس گیرنده.

در حین مکالمه امدادگران خارج می شوند

کمک بلافاصله از آنجا در راه است. همه اینها اغلب در حالی که تماس اضطراری در جریان است اتفاق می افتد. وقتی نیروهای امدادی از قبل در ماشین هستند همه چیز دیگر تحویل داده می شود.

برای اینکه همه چیز خوب پیش برود ، مهم است که به تمام س questionsالات از طریق تلفن پاسخ دهید. کنت براون می گوید: “مردم اغلب با شماره 112 تماس می گیرند و فکر می کنند در گوشه و کنار با آتش نشانی تماس می گیرند.” مرکز کنترل مسئولیت مساحت وسیعی را بر عهده دارد.

این منطقی است! زیرا مراکز کنترل دارای نمای کلی هستند که کدام مددکاران می توانند سریعترین نوع برای موارد اضطراری باشند.

توسط کاتارینا کوهلر (dpa)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *