به گفته کاردینال ، اسقف اعظم آنکونا-اوزیمو ، متخصص مراقبت از دامداری خانواده ، سالی که پاپ برای تعمیق پند و اندرز آموریس لائتیسیا اعلام کرد ، باید ما را وادار کند که سند را به طور کامل بخوانیم و در مورد ارتباط بین نظم مقدس و ازدواج تجدید نظر کنیم.

فابیو کولاگراند – واتیکان

سال نو معطوف به خانواده بود. روز 19 مارس بعدی ، در پنجمین سالگرد انتشار دعوت عرفانی Amoris laetitia، برای زیبایی و لذت عشق به خانواده ، پاپ فرانسیس سال “Famiglia Amoris Laetitia” را افتتاح می کند که به مناسبت نشست جهانی X خانواده ها در 26 ژوئن 2022 در رم پایان می یابد.

مطابق با کاردینال ادواردو منیچلی، اسقف اعظم آنکونا-اوزیمو ، که در سالهای 2014 و 2015 در دو سنود خانواده حضور داشت ، این انتخاب پاپ یک برکت و فرصتی اجتناب ناپذیر برای “آغاز جدید” در یک محیط خسته کننده دامداری است که در آن کشیشان باید بیش از یک و همان خانواده ها. ابتدا در میکروفون های رادیو واتیکان ایتالیا ، کاردینال ابتدا نحوه دریافت تصمیم پاپ را توضیح داد:

مصاحبه با کاردینال منیچلی را بشنوید

الف – من این پیام را به عنوان یک نعمت بزرگ و دعوت فوری از پدر مقدس پذیرفته ام ، به طوری که آگاهی روزافزونی در مورد میزان خانواده در مرکز نگرانی کلیسا و میزان دریافت کلیسا از خانواده وجود دارد. من معتقدم که پاپ فرانسیس بار دیگر به هدف بازگرداندن سرزندگی مراقبت دامداری از خانواده دست زده است. علاوه بر این ، اگر کسی Amoris laetitia را با کنسرسیوم Familiaris سالها پیش مقایسه کند ، بلافاصله می فهمد که سنت جان پل دوم و فرانسیس دو پاپ هستند که ، به همراه دیگران ، به ویژه در این زمینه مشغول بودند. بنابراین ، این باید باعث شود ما دعوت پاپ را برای زندگی در یک سال اختصاص داده شده به خانواده با کمال میل بپذیریم ، و ما باید این نگرانی بزرگ دامداری را در همه ما بیدار کنیم.

آیا فکر نمی کنید که تصویب این توصیه رسولی در سال های اخیر کمی در بحث مربوط به فصل هشتم متن و در مورد مسئله ارتباط طلاق و ازدواج مجدد متوقف شده است؟

الف – بله ، درست است ، این شرایط به ما اجازه نمی دهد Amoris laetitia را به طور کامل و کامل بخوانیم. درست است که مسئله مطرح شده در فصل هشتم ویژه است: این مشکل جمع کردن دو حقیقت ایمان است ، به عنوان خدمتگزاران رحمت و حقیقت. البته ، این جنبه ای است که تأثیر بسیار شدیدی در مراقبت های شبانی مقدس دارد ، اما اکنون لازم است که کل توصیه های پاپ فرانسیس را بازگشایی کنیم و سعی کنیم آن را در وسعت کامل خود ترکیب کنیم. این آرزوی من است و امیدوارم یکی از ثمرات امسال باشد که اعلام شد.

تأخیر در مراقبت های دامداری در ازدواج در حال حاضر چیست و فکر می کنید دلایل آن چیست؟

ر. – من قضاوتی نمی کنم و همچنین سعی می کنم بگویم که تاخیر ممکن است باشد. من فقط می گویم که وزارت خانواده خواستار و خسته کننده است و کشیش ها همیشه به ما میوه فوری نمی دهند. زیرا این یک مراقبت دامداری گسترده است که به موضوعات مختلفی می پردازد: آموزشی ، اخلاقی ، اجتماعی ، تکوینی. بنابراین ممکن است تأخیرهایی صورت گرفته باشد ، اما من فکر می کنم تنها راه ممکن برای غلبه بر آنها درک این نکته است که لازم است لطف مرموز عملیاتی و همچنین تقدیس را به غسل ​​تعمید و ازدواج برگردانیم. در اینجا دو موهبت اسرارآمیز وجود دارد که کسانی که آنها را دریافت می کنند و کسانی که آنها را زندگی می کنند ، در کنار تازگی است. این خانواده بر اساس این دو راز مقدس ساخته شده و سپس ، بطور واضح ، توسط مسجد مقدس تغذیه می شوند. بنابراین ، این آگاهی لازم است که همسران و خانواده ، که بعداً توسط آنها تشکیل شده است ، به خودی خود “سرمایه” داشته باشند ، که از لطف خداوند است و از لطف مرموز ، که باید به همه ما کمک کند تا این کار را دوباره شروع کنیم مراقبت های شبانی و لغو کلیه تأخیرها. بعد یک جنبه دیگر نیز وجود دارد ، و آن این است که خانواده متوجه می شوند ، دقیقاً به نام این دو مقدس ، یک موضوع شبانی است: این “برای” خانواده چوپانی نیست ، “با” خانواده چوپانی است و در اینجا خستگی زیاد است.

در واقع یکی از اهداف سال اعلام شده توسط پاپ این است که خانواده به عنوان قهرمان وزارت خانواده شناخته شود. این جنبه تا چه حد مرکزی است؟

R. – این یک جنبه کاملاً مرکزی است. من به خاطر می آورم که چند بار در کنفرانس اسقفی ایتالیا مورد بحث قرار گرفت و چند بار تعمیق یافت و این نقش محوری خانواده در دامداری که مربوط به آن بود چند بار یادآوری شد. عبارتی زیبا و زیبا دیگری نیز وجود دارد که ما در جریان همایش سنت روم نیز به کار بردیم: “خانواده خانواده ها” ، کلیسای “خانواده خانواده ها”. اینها عناصر تازگی زیبایی چوپانی هستند ، و اگر می دانستیم چگونه آنها را بتن ریزی کنیم ، در واقع افعال مشهور نوشته شده در Amoris laetitia را جمع آوری می کنیم. آنها را خلاصه می کنم و فعل آخر را اضافه می کنم. ما از خانواده ها “استقبال” می كنیم ، خانواده ها را همراهی می كنیم ، واقعیت خانواده را متمایز می كنیم و آن را “ادغام” می كنیم. اما همه اینها سپس باید خانواده ای را كه كلیسا دوستشان داشته و از آنها پیروی می كند ، به “مراقبت های شبانی” سوق دهند.

آیا باید در رابطه بین زوج های متاهل و کشیش ها نیز تجدید نظر کنیم؟

ر. – ارتباط بین نظم مقدس و ازدواج نیز در داخل سینود مورد بحث و تعمیق قرار گرفت ، که این دو مقدس نیستند که در تعارض با یکدیگر باشند. نباید به دنبال برتری رفت ، هر دو رازهای خدمت هستند. نظم مقدس از یک سو و ازدواج از سوی دیگر معطوف است ، اما هر دو در خدمت رشد کلیسا و کارهای خیرخواهانه در کلیسا هستند و خود کلیسا نیز در حال انجام آن است. من معتقدم که این عنصر دیگری است که باید درباره آن زیاد فکر کنیم – و بگذارید بگویم – حتی کمی تغییر شکل دهیم.

پس چه انتظاری باید داشت؟

پرسش – من واقعاً امیدوارم که امسال ، اختصاص یافته به بازخوانی Amoris laetitia ، که اعلام شده است ، بتواند آغازی تازه باشد. من از پدر مقدس بسیار سپاسگزارم و لطف خدا را می خوانم تا همه اینها در جامعه مسیحیان مورد استقبال و تجربه قرار گیرد. من امیدوارم که تعهدات کل جامعه وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *