700 سال پس از مرگ دانته آلیگیری ، دیدگاه جدیدی درباره رویکرد خواندن کمدی الهی است. این کتاب توسط کتاب Giulio d’Onofrio “درباره این جنگل تاریک” منتشر شده توسط Città Nuova ارائه شده است. تحقیقی که حدود ده سال به طول انجامید ، محقق را به اثبات تأثیر شدید فرهنگ اوایل قرون وسطی ، میهنی و خانقاهی در کار شاعر الهی سوق داد.

پائولو اوندارزا – واتیکان

جذابیتی که در تفسیر باستانی درباره پنطنتوخ پنهان شده است ، نوشته شده توسط راهب اولیه قرون وسطایی برونو دی سگنی ، که اسقف شهر آستی بود و با شخصیت های مهم فرهنگی قرن یازدهم تماس گرفت ، سخنان ابتدایی کمدی الهی را الهام می بخشد. این مذهبی در پایان آماده سازی پر زحمت شرح کتاب خروج نوشت: “اما اکنون خداوند متعال را شکر می کنم که مرا به راه راست هدایت کرده است ، همانطور که معتقدم از طریق این جنگل بسیار تاریک و انبوه”. غیرممکن است که در این چند سطر قیاس قوی با سخنان آغازین کمدی الهی را تشخیص ندهید. همانندی که چند خط زیر وقتی برونو دی سنی جنگل را “خام” و “تلخ” توصیف می کند ، همچنان تکرار می شود. این کشف که برای دامن زدن به بحث های فرهنگی طراحی شده است ، نتیجه یک مطالعه طولانی و مفصل است که توسط جولیو د اونوفریو ، استاد فلسفه قرون وسطایی در دانشگاه سالرنو ، در کتاب On this Forest Dark ، که به تازگی توسط Città Nuova منتشر شده است ، انجام شده است. .

مصاحبه با پروفسور Giulio d’Onofrio را بشنوید

فرهنگ اوایل قرون وسطی و دانته

نویسنده به واتیکان نیوز گفت: “این گواهی است که” دانته از منابعی که اساس سنت خانقاهی است استفاده می کند و آنها را می داند. ” چنین پیش فرض “امکان خواندن دانته را نه مانند آنچه در آثار کلاسیک ، یا بهتر بگوییم به عنوان یک ارسطو ، که بیشتر به توماس آکوئیناس و آلبرت بزرگ وابسته است ، باز می کند. بدون انکار تأثیر این نویسندگان قرن سیزدهم ، بنابراین می توان گفت که فرهنگ اوایل قرون وسطی ، میهنی و خانقاهی به شدت بر برداشت دانته از یک موضوع بسیار قوی در کمدی الهی مانند تطهیر انسان از شر و شر تأثیر گذاشت. تحقق فضیلت ها ، به عنوان تحقق طرحی که خداوند هنگام آفرینش انسان به آن فکر کرد ، درک می شود.

چگونه خوشحال باشیم

به طور خلاصه ، رسالت دانته بهتر درک می شود: “آوردن حقیقت انجیل برای کسانی که آن را فراموش کرده اند و نشان دادن این که همه فرصت شاد بودن را دارند.” در حقیقت ، ذهنیت رهبانی کاملاً “با هدف تحقق انسان کامل انجام می شد ، که آنچه را که خدا از زمان خلقت برای او خواسته است ، در خود محقق می کند.” این چشم انداز زندگی از فلسفه باستان پیروی می کند ، که طبق آن انسان وقتی به کمال نفس خود پی می برد ، خوشحال می شود ، entelechy، توانایی ها و فضیلت هایی که به خودی خود دارد “.

بئاتریس و مریم مقدس

دانش دانته از این ایده ها تفسیرهای جدیدی از کار وی را باز می کند: “آنوفریو ادامه داد” این یک مفهوم افلاطونی است که وجود کهن الگوها ، ایده های ابدی را در ذهن خدا پیش فرض می گیرد. ” از این طریق می توانیم متون مشهوری مانند غزل دانته را به روشی جدید بخوانیم او بسیار مهربان و صادق به نظر می رسد: همیشه با الهام از عشق مودبانه و ایده آل مورد مطالعه قرار گرفت فرشته زن، اگر در پرتو منابع صومعه ای مجدداً خوانده شود ، می توان فهمید که آرمان زیبایی که بئاتریس مجسم کرده است ، فیلسوفان یونان باستان است: کمال ایده آل بودن انسان ، که کاملاً از اراده الهی آگاه است. در این غزل ، بئاتریس در واقع پیش بینی فضایل مریم است که توسط دانته در آخرین آهنگ بهشت ​​توصیف شده است.

آرزو کن آنچه خدا می خواهد

“در آهنگ سوم نیز” ، ادامه داد “آنوفریو ،” جایی که مقدسین هستند ، ذهن خدا است. دانته در ذهن خدا پذیرفته می شود تا بتواند به مردم بگوید چگونه خود را از خطا پاک کنند و به سعادت برسند. در ذهن خدا موجودات آنها مانند خدا می شوند زیرا آنچه خدا می خواهد می خواهند.

“سلام” و نجات

تحقیقات D’Onofrio شاهدی بر باروری و ثروت است که هنوز به طور کامل درک نشده است ، کار دانته آلیگیری ، پیام او ، تقریباً هفتصد سال پس از مرگش ، “بسیار مهم” است. نویسنده می افزاید: “چشم اندازهای گشوده شده توسط این مطالعه ، تاکنون به اندازه کافی پرداخته نشده است. مثلاً اگر کلمه را بخوانیم تقوا ما به طور خودکار آن را به عنوان “فضیلت ، بهبود اخلاقی” ترجمه می کنیم ، اما در زبان قرون وسطایی بالا نشان دهنده پتانسیل ، واقعی سازی چیزی است که در کیفیت انسان است و می تواند با خوب شدن محقق شود. ” “كلمه را باید به همین ترتیب فهمید سلامتی: دانته وقتی به او سلام می کند عاشق بئاتریس می شود. او واسطه بین انسان و الهی است ، در حال آمدن است از بهشت ​​در سرزمینی که به طور معجزه آسایی نشان داده می شود ، سلام حامل رستگاری می شود. ” بنابراین ، برای درک کامل اندیشه دانته ، باید به آنچه او مطالعه کرده است نفوذ کرد و زمینه ای را که در آن شکل گرفته و از آنجا شروع به انجام مأموریت عالی ، نظری و اخلاقی ، برای اعتلای و تعلیم و تربیت بشر کرد ، درک کرد. پراکنده در یک جنگل تاریک

گالری عکس

تصاویر کمدی الهی ساخته شده توسط فدریکو زوکاری در دهه 1500 برای اولین بار بصورت آنلاین در وب سایت اوفیزی به عنوان بخشی از نمایشگاه “A riveder le stelle”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *