نوآوری بازو به طور کلی همکاری بین دارم شروع می کنم است کسب و کار، اکنون در اکوسیستم نوآوری ایتالیا دستیابی به موفقیت بزرگ یافته اند و اگرچه از سایر اکوسیستم های اصلی خارجی عقب مانده اند ، اما نقش مهمی را کسب می کنند. پس از سالها ترس ، بی اعتمادی و تردید ، به اصطلاح نوآوری “باز”، این نوآوری است که از مرزهای کلاسیک شرکت تحقیق و توسعه فراتر می رود دارم شروع می کنم، SME ها، دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، انجمنتکنولوژیکی و واقعیت های دیگر ، توجه بسیاری از بنیانگذاران ، مدیران عامل و مدیران ارشد را به خود جلب کرد ، به طوری که ابتکارات بازاریابی و ارتباطات زمینه اجرای پروژه های مشابه را ترک می کند ، البته هنوز خیلی کند.

برای تأیید این روند نه تنها ابتذال همراه نوآوری های اخیر ، بلکه برخی از داده های خاص نیز هستند. نشان از این نظر آخرین نسخه ازچشم انداز نوآوری را در ایتالیا باز کنید، گزارش سالانه نوآوری باز تهیه شده توسط سماو است یادت باشهپل که به معنای یک نقطه مثبت بالقوه بدون بازگشت ، یک آغوش استراتژیک نهایی ، به ویژه بین شرکت ها (به ویژه شرکت های بزرگ) و شرکت های نوپا است. با این حال ، جاده طولانی به نظر می رسد ، زیرا اول از همه ما باید بر آن تأکید کنیم در بیشتر موارد ما در اولین تلاش ها هستیم، اغلب به دلیل اهداف بازاریابی یا ارتباطی به جای برنامه های تلفیقی واقعی با منابع و بودجه های خاص هدایت می شوند. بنابراین ، نتایج در زمینه همکاری بین شرکتهای نوپا و شرکتها در حال حاضر محدود است.

با این حال ، برخی از نشانه های مثبت تغییر وجود دارد ، زیرا ، او توضیح می دهد آلبرتو اونتی، رئیس ذهن ذهن، “تعداد فزاینده ای از شرکت های ایتالیایی سرانجام تبدیل اصول نوآوری باز که در سالهای اخیر آموخته شده است ، به فرایندهای اجرای واقعی تبدیل شده استاگر به 25 شرکت برتر ایتالیایی فعال در دنیای نوآوری باز نگاه کنیم ، نقشه برداری شده توسط Mind the Bridge ، با بررسی هر دو مورد عوامل داخلی که نوآوری را امکان پذیر می کنند (استراتژی ، سازمان ، فرایندها و فرهنگ) هر دو اقدامات خاص اجرا شده (سرعت بخشیدن به شرکت های نوپا ، خرید عمومی ، توسعه مشترک ، سرمایه گذاری ، خریدها و نتایج بدست آمده) ، در حال حاضر 44٪ بیش از میانگین 2.6 امتیاز ایتالیا است ، اما از 4.1 امتیاز شرکت های بین المللی پیشرو فاصله دارد.

از این دیدگاه ، یکی از محدودیت های اصلی اکوسیستم ایتالیا مربوط به سرعت انتقال از کلمات به اعمال است ، از برنامه ریزی تا اجرا. جای تعجب نیست که تعداد کمی از شرکت هایی که امروز پیشرفت کرده اند ، به نام های بزرگ معرفی می شوند. خبر خوب این است که در مقایسه با سال 2019 ، رشد عمومی 25 شرکت ذکر شده در بالا به بالا وجود دارد ، که نشان می دهد a آگاهی بیشتر در سطح استراتژیک هم از نظر سازمانی و هم از راست (یعنی اقدامات بیشتری انجام شده است) خوشبختانه ، این پایان ماجرا نیست: “ما انتظار داریم که این روند همچنان رشد کند و تعداد بیشتری از شرکت ها را شامل شود.” نه تنها بزرگ بلکه متوسط ​​نیز وجود دارد.

از این لحاظ ، باید توجه داشت که نوآوری باز به آرامی در جهان نفوذ می کند سازمانهای کوچک و متوسط، به ویژه آنهایی که بزرگتر و ساختارمندتر هستند. بنابراین ، ستون فقرات اقتصاد ایتالیا به این جبهه نزدیک می شود ، در حالی که به استثنای برخی موارد بسیار محدود ، شرکت های کوچکتر هنوز از بازی خارج می شوند. سرانجام ، باید توجه داشت که تغییر در تعادل بخشی و به ویژه سبقت از بخش ، که شامل می شود قدرت، کره است گاز: پنج شرکت از 10 شرکت برتر طبقه بندی شده واقعاً در این زمینه هستند که گواه رویکردهای کاملتر و کاملتر در این زمینه ها است. بخش بانکی و بخش بیمه بلافاصله پس از قرار داده می شوند ، با خودرو، حمل و نقل، غذا است توزیع که اکنون شروع به برداشتن اولین قدمهای مهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *