در اول ژانویه ، در پایان اکتاو کریسمس ، کلیسا جشن مریم مقدس را جشن می گیرد.دگم در پایان شورای افسس ، در 11 اکتبر 431 اعلام شد.

پائولو اوندارزا – واتیکان

چالشی برای ترجمه رمز و راز باکره حامل منجی جهان به تصاویر. هنر با اجرای عملکرد کمکی Biblia Pauperum از قرن 6 ، هنگامی که شمایل نگاری Virgin ، Virgin ، نمایشی از جزمی که در شورای افسس در سال 431 اعلام شد ، گسترش یافت ، موفق به جمع آوری آن شد.

از یونان باستان تا منجنیق

نماد نمونه اولیه اصطلاحاً Platytera یا Blachernitissa است که در کلیسای قسطنطنیه به تصویر کشیده شده است. او به عنوان ویرجین نشانه شناخته می شود: او آغوش باز دارد و کودک مبارک را در مرکز شکل خود حمل می کند. این نقاش آیکون به واتیکان نیوز گفت: “مادر نشانه” دان جیانلوکا بوسی، کشیش کلیسا و استاد دانشکده الهیات امیلیا رومانیا – دو مدل را با هم ترکیب می کند: مدل اول از آبشارهای پریسیلا و به اصطلاح “دعا” است. این چهره ای است که در لباس بنفش و دستانش به شکل “U” در نماز بلند شده است. به نظر می رسد که مدل دوم تماشاگران اسرار الوسین است ، “آیین های مرموز مذهبی که هر ساله در محراب دمتر در شهر الئوس یونان باستان برگزار می شد.

مریم مقدس از علامت ، نماد اسلاوی مقدونیه




مریم مقدس از علامت ، نماد اسلاوی مقدونیه

مادر خدا نشانه بین شرق و غرب است

اگر تماشاگر بت پرست با بازوهای دراز برای لمس كردن كوههای خدای نمایانگر وجد باشد ، مریم مقدس نیز با رمز و راز خدا در ارتباط است ، اما “این ارتباط – ادامه می دهد دون بوسی – به معنای مسیحی از طریق نسل پسر خدا تبدیل شد. کودک در واقع درون دیسک یا گیره طلا قرار می گیرد. شمایل نگارگری مادر خدا از روی نشانه حتی پس از انشقاق از سال 1054 تا به امروز نیز در کلیسای ارتدکس مورد استفاده قرار گرفته است.

مادر مقدس خدا - مدونا




مادر مقدس خدا – مدونا “دل سنيو” ، هنر اسلاوي-مقدونيايي (قرن 17-18) ، مزاج و طلا بر روي چوب شاه بلوط (جزئيات) © Musei Vaticani

مدرسه ایتالیایی

در غرب اما نمایندگی ویرجین شخصیت های متفاوتی به خود می گیرد. “سقوط قسطنطنیه در سال 1204 باعث ایجاد گریزی از كارگران روم شرقی شد ، كه پس از ورود به ایتالیا ، در تماس با الهیات پیش دبستانی ، به اصطلاح مكتب ایتالیایی جان بخشیدند.” مدل Madonna del Parto که بین قرون 12 و 13 ساخته شد ، متولد شد.

Nardo di Chione، Madonna_del_Parto، 1355-60، جزئیات، موزه باندینی، Fiesole




Nardo di Chione، Madonna_del_Parto، 1355-60، جزئیات، موزه باندینی، Fiesole

کتاب و پیشگویی

دون جیانلوکا بوسی به یاد می آورد: “این تصاویر در ابتدا زیاد معمول نبودند” ، نمایانگر یک ویرجین باردار ، نشسته یا ایستاده ، با شکمی کاملاً مشهود. مریم مقدس یک کتاب باز در مورد پیشگویی اشعیا در دست دارد: خداوند خودش به شما نشانه ای می دهد. در اینجا: باکره باردار می شود و پسری به دنیا می آورد که او را امانوئل می خواند (E 7:14). دو گلدان حاوی نیلوفرهای ، نمادی از حضرت عیسی (ع) و بكارت ، اغلب در كنار مریم نقاشی شده اند.

تادئو گادی ، مدونا دل پرتو ، قرن 14 ، کلیسای سان فرانچسکو ، فلورانس




تادئو گادی ، مدونا دل پرتو ، قرن 14 ، کلیسای سان فرانچسکو ، فلورانس

پیرو دلا فرانچسکا

مشهورترین “مدونا دل پرتو” نقاشی دیواری است که بین سالهای 1455 و 1465 توسط پیرو دلا فرانچسکا برای کامپوزانتو مونترچی ، استان سیه نا کشیده شده است. در این نقاشی که یکی از بالاترین اصطلاحات دوران رنسانس به حساب می آید ، ویرجین باردار است و در مرکز سایبان نماد ایستاده ، با دست راست شکم خود را نوازش می کند و محافظت می کند. دو فرشته او را در آغوش می گیرند ، پرده را باز می کنند ، و به ایمانداران اجازه می دهد تا در مورد مریم تعمق کنند. مکانی که هنرمند قلم مو را زده است قابل توجه است: یک گورستان. دون جیانلوکا بوسی خاطر نشان می کند: “این مدونا” ، هنگامی که او عیسی را به دنیا آورد ، امروز فرزندان خوانده خود را در یک زندگی دوم ، در ابدیت زنده می کند ، به ویژه همه کسانی که در کامپوزانتو دی مونترچی آرام می گیرند.

Piero della Francesca ، Madonna del Parto ، نقاشی دیواری ، 1455 ، Monterky (AR)




Piero della Francesca ، Madonna del Parto ، نقاشی دیواری ، 1455 ، Monterky (AR)

هنر ، بنده مراسم مذهبی

این تصاویری است که بلافاصله به قلب و روح کسانی که آنها را مشاهده می کنند ، می رسد ، کسانی که در طول قرن ها به مادر خدا شکلی داده اند. آثاری که قادرند خود را در خدمت مراسم مقدس قرار دهند و هر گونه مانع بین م betweenمنان و معنای عقیده تعصب آمیز. بوزسی نتیجه گیری می کند: “از قرن ششم ، كمسیون های الهیاتی با هنرمندان همکاری نزدیك داشته و كلیدهای شناخت متون مقدس را به آنها ارائه داده و آنها را به تصویر تبدیل كرده اند.” این اسمز بزرگ ترجمه متن را به تصویر امکان پذیر و آسان کرده است. گاهی اوقات عکس این اتفاق افتاده است: تصویر در اثربخشی خود به بیان بازتاب الهیات کمک کرده است.

مصاحبه با Don Gianluca Busi را بشنوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *